Chorzów. Zamknięcie i likwidacja przejazdu kolejowego na ul. Strzelców Bytomskich

30 kwietnia rozpoczną się prace związane z likwidacją przejazdu kolejowego położonego w ciągu ulicy Strzelców Bytomskich. Ze względu na zakres i charakter prowadzonych robót konieczne będzie zamknięcie dla ruchu pojazdów fragmentu ulicy Strzelców Bytomskich na odcinku między ulicami Głogowską i Kędzierzyńską. Zakończenie prac w tym miejscu jest planowane na drugi kwartał 2023 roku.

Prace mają związek z przebudową linii kolejowej nr 131 na na odcinku Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie wraz z  przebudową układu drogowego w rejonie ulic Strzelców Bytomskich, Raciborskiej, Zabrskiej i Głogowskiej. Inwestorem jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. To część jednej z największych inwestycji kolejowych w regionie za ponad 1,2 mld zł, dofinansowana z unijnego programu POIiŚ. 

W pierwszej kolejności prowadzone są prace właśnie od Chorzowa Batorego do Chorzowa Starego. Powstanie nowy przystanek Chorzów Uniwersytet z dojściami do peronów od nowo wybudowanego przejścia podziemnego w ciągu ul. Strzelców Bytomskich. Przebudowane będą perony w stacjach Chorzów Miasto i  Chorzów Stary. Prace obejmą tory, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i obiekty inżynieryjne. 

– PKP zlikwiduje przejazd, powstanie przejazd bezkolizyjny, a także wiadukt kolejowy. Z przejazdu pod wiaduktem będą mogli korzystać zarówno osoby piesze, jak i samochody. Będzie też możliwość przejechania rowerem. Znikną korki, znikną opóźnienia wynikające z opuszczenia szlabanu na czas przejazdu pociągu, więc będzie to niewątpliwie bardzo komfortowe rozwiązanie. – podkreśla Marcin Michalik Wiceprezydent Chorzowa

Zostanie wymienione 60 km torów wraz z siecią trakcyjną. Będą nowe urządzenia sterowania ruchem, w tym 165 rozjazdów. Na szlaku Chorzów Batory – Chorzów Miasto zostanie dobudowany dodatkowy tor, dzięki czemu zwiększy się przepustowość linii kolejowej, czyli będzie mogło kursować więcej pociągów. Wydłużenie torów na stacjach pozwoli na przyjmowanie dłuższych składów, do 750 metrów. Pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h.

Wyznaczone zostaną następujące objazdy:

  • z kierunku skrzyżowania ulic Strzelców Bytomskich/Styczyńskiego/Raciborskiej (rondo) w kierunku skrzyżowania ulic Strzelców Bytomskich/Truchana: ul. Raciborska – ul. Nomiarki – ul. Żołnierska (w Świętochłowicach) – droga wojewódzka nr 902 (kierunek do Chorzowa) – ul. Dąbrowskiego – ul. Hajducka – ul. Strzelców Bytomskich;
  • z kierunku skrzyżowania ulic Strzelców Bytomskich/Truchana w kierunku skrzyżowania ulic Strzelców Bytomskich/Styczyńskiego/Raciborskiej (rondo): ul. Strzelców Bytomskich – ul. Hajducka – ul. Dąbrowskiego – droga wojewódzka nr 902 (kierunek do Świętochłowic) – ul. Nomiarki – ul. Raciborska.

Ruch pieszych w sąsiedztwie miejsca prowadzonych prac odbywać się będzie chodnikiem sąsiadującym z myjnią samochodową i wjazdem na teren centrum handlowego. Wprowadzone zostaną zmiany w kursowaniu publicznej komunikacji zbiorowej. Uruchomione zostaną tymczasowe przystanki oraz dodatkowe linie autobusowe.

Urząd Miasta Chorzów

Obrazek domyślny
Informacja Prasowa

Opublikowany tekst jest nadesłanym do nas materiałem prasowym. Jeżeli chcesz wysłać do nas informacje o swoim projekcie, jakimś wydarzeniu lub problemie pisz na redakcja@slaskaopinia.pl.