Kolejnych 20 firm włączyło się do akcji „Kupuj lokalnie – wspieraj realnie” 

20 firm z Katowic zgłosiło się do udziału w drugiej edycji akcji „Kupuj lokalnie – wspieraj realnie”. Kampania ta to nie tylko promocja produktów i usług lokalnych, ale także wyraz sąsiedzkiej solidarności i realne wsparcie dla małych i średnich przedsiębiorstw.  

– Gospodarka opiera się w dużej mierze właśnie na małych i średnich przedsiębiorstwach. Wiele spośród nicto lokalne firmy opierające się na fachu przekazywanym z pokolenia na pokolenie. Tworząc kampanię „Kupuj lokalnie – wspieraj realnie”  pokazujemy, że warto zmienić nawyki i kupować u lokalnych przedsiębiorców. Dzięki temu nie tylko otrzymujemy produkty i usługi wysokiej jakości, ale również inwestujemy w rozwój naszej społeczności, bo to przedsiębiorcy którzy angażują się w rozwój naszej społeczności i płacą w mieście podatki – podkreśla Marcin Krupa, prezydent Katowic.

W ramach drugiej edycji akcji „Kupuj lokalnie – wspieraj realnie” zgłoszenia przedsiębiorców przyjmowane były od 4 do 22 marca. Zgłosiło się w sumie 20 firm. To przedstawiciele różnych profesji, w tym właściciele takich działalności jak: bawialnia, optyk, jadłodajnie, centrum medyczne, refleksologia i muzykoterapia, barber, pozycjonowanie i marketing internetowy, fotograf, remonty/usługi budowlane, druk 3D, klub muzyczny, sprzedaż ubrań i akcesoriów z drugiej ręki, naturalne kosmetyki, przewodnik po Nikiszu, rękodzielnictwo, szkoła językowa, warsztaty artystyczne, gry. 

– Zgłosiłam się do akcji, by lokalnie rozpromować swoją markę osobistą. Bardzo spodobała mi się pierwsza edycja, w której miasto dało okazję do szerszego poznania okolicznych biznesów, a przede wszystkim osób, które je tworzą. Dla mnie to wyjątkowa okazja, by moją firmę poznały osoby z mojego miasta, wszyscy ci, którzy szukają fotografa rodzinnego i cenią sobie naturalne kadry. Dzięki krótkiemu filmikowi odbiorcy mogą także zobaczyć kto stoi po drugiej stronie obiektywu, podejrzeć jak pracuję oraz jak wygląda produkt finalny sesji ze mną – mówi Jadwiga Iwanicka, która bierze udział w drugiej edycji akcji „Kupuj lokalnie – wspieraj realnie”. – Sama z chęcią wybieram lokalnych usługodawców, małe manufaktury, produkty robione z sercem, biznesy za którymi stoją realni ludzie, a nie ogromne koncerny czy korporacje – dodaje.

– Wspierajmy to, co lokalne! Róbmy zakupy, załatwiajmy sprawy po sąsiedzku zamiast w sklepach wielkich sieci. W Katowicach jest wiele miejsc, które oferują świetne towary i usługi. Wokół nich tworzą się sąsiedzkie więzi. Wystarczy tylko je odkryć – zachęca Łukasz Borkowski, przewodniczący Rady Miasta Katowice i inicjator akcji wspierającej lokalnych przedsiębiorców.

Uczestnicy programu otrzymują od Miasta możliwość promocji swojej działalności za pośrednictwem kampanii realizowanej za pomocą materiałów video oraz kanałów komunikacji zarówno w formie tradycyjnej, jak i internetowej. Wszyscy zgłoszeni dostają także od miasta specjalną naklejkę do oznaczenia lokalu, a informacja o realizowanej przez nich działalności można znaleźć pod adresem  https://kupujlokalnie.katowice.pl/. Filmy zostaną też przekazane przedsiębiorcom, żeby mogli udostępniać na swoich kanałach. 

 – Zapraszamy do wirtualnego spaceru po Katowicach, gdzie prezentujemy filmy z udziałem lokalnych przedsiębiorców. Poznajcie właścicieli warzywniaków, zakładów tapicerskich, krawieckich, restauracji i innych handlowców i usługodawców, którzy działają w naszym mieście. Każdy film to unikalna historia i okazja, by zobaczyć, jak wiele fantastycznych miejsc i usług oferują Katowice – mówi Marta Chmielewska, naczelnik wydziału promocji. 

Po raz pierwszy akcja „Kupuj lokalnie – wspieraj realnie” odbyła się w Katowicach w 2023 roku. W pierwszej edycji do udziału w akcji zgłosiły się 52 firmy, a wśród nich byli: jubilerzy, zakłady tapicerskie, kawiarnie i restauracje, firmy oferujące szkolenia i coaching, sklepy zoologiczne czy salony groomerskie, kwiaciarnie, sklepy z rękodziełem artystycznym, artykułami imprezowymi czy wyrobami cukierniczymi. Jest też sklep ze zdrową żywnością, artykułami szkolnymi czy rzeczami vintage.  

UM Katowice

Informacja Prasowa
Informacja Prasowa

Opublikowany tekst jest nadesłanym do nas materiałem prasowym. Jeżeli chcesz wysłać do nas informacje o swoim projekcie, jakimś wydarzeniu lub problemie pisz na redakcja@slaskaopinia.pl.