Goście Europejskiego Kongresu Gospodarczego o Katowicach – wyniki ankiety

Katowice przeprowadziły badanie ankietowe wśród uczestników Europejskiego Kongresu Gospodarczego, by sprawdzić co myślą o mieście. Połowa biorących udział w ankiecie osób zatrzymała się w Katowicach na dłużej niż jeden dzień. Aż 38% respondentów zadeklarowało korzystanie z bazy noclegowej w Katowicach. Kongres był kolejnym dużym wydarzeniem potwierdzającym, że warto stawiać na turystykę biznesową.

– Europejski Kongres Gospodarczy był pierwszym tego typu dużym wydarzeniem pokazującym potencjał Katowic. Dzięki doświadczeniu w organizacji kongresu udało nam się przyciągnąć do miasta kolejne wydarzenia o skali światowej – jak Szczyt Klimatyczny COP 24 czy WUF 11, a to świetnie wpisuje się w rozwój miasta za pośrednictwem turystyki biznesowej, gdyż bezpośrednio wpływa na rozwój branży hotelarskiej, lokalnych sklepików czy restauracji. Przynosi to także realne korzyści dla naszych mieszkańców. W ubiegłym roku ponad 151 mln zł to środki, które zostały w mieście dzięki turystyce biznesowej  – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

W dniach 24-26 kwietnia w Międzynarodowym Centrum Kongresowym odbył się XV Europejski Kongres Gospodarczy. Dostępny na stoisku miasta przez cały czas trwania kongresu elektroniczny formularz uzupełniło 298 uczestników. – Nasze stoisko nawiązywało w tym roku do Nikiszowca. Chcieliśmy pokazać, że Katowice to nowoczesne kongresy, spotkania, nowe technologie, ale pamiętamy o swojej tradycji i korzeniach. Chcieliśmy także naszych gości zachęcić do odwiedzenia oczywiście tego prawdziwego Nikiszowca. Aż 95% respondentów spodobał się ten pomysł. Goście wysoko ocenili także obsługę stoiska, która udzielała niezbędnych informacji – dodaje prezydent. Oprócz miasta swoje stoiska na kongresie miały działające w regionie uczelnie, duże koncerny, ale także mniejsze firmy.

Ankieta składała się z 8 pytań. Wynika z niej, że 66% respondentów Europejski Kongres Gospodarczy odwiedziło po raz kolejny. Połowa z nich zatrzymała się w Katowicach na dłużej niż jeden dzień, 22,5% na jeden dzień, a 28,5% zadeklarowało, że jest z Katowic.  Z bazy hotelowej w mieście skorzystało 38% ankietowanych. w odpowiedzi na pytanie o inne aktywności i ofertę miasta, 62% respondentów zadeklarowało, że korzysta z lokalnej gastronomii, 40% zwiedzało miasto – decydując się na spacery, a 30% skorzystało z oferty kulturalnej – odwiedzając muzea, koncerty i inne, natomiast 25% było zainteresowanych ofertą galerii handlowych i zrobieniem zakupów.

– Blisko 70% ankietowanych zadeklarowało chęć powrotu do Katowic, a ponad 66% chce wrócić z przyjaciółmi lub rodziną na weekend. To pokazuje, że inwestowanie w turystykę biznesową wpływa na postrzeganie miasta i przekłada się na zainteresowanie miastem jako destynacją stricte turystyczną. Uzupełnienie naszych działań o liczne wydarzenia, koncerty sprawia, że Katowice są coraz bardziej atrakcyjne jako miasto odpowiednie na tzw. city break – mówi Marta Chmielewska, naczelnik wydziału promocji.

XV Europejski Kongres Gospodarczy to 11 tys. uczestników stacjonarnych i 7 tys. śledzących debaty online, ponad 1200 prelegentów i prawie 170 sesji tematycznych, 235 partnerów i sponsorów oraz 650 przedstawicieli mediów. EKG to jedna z imprez wpisująca się w nurt turystyki biznesowej.

Przypomnijmy, że jak wynika z najnowszego raportu „Rynek turystyki biznesowej w Katowicach w latach 2020-2022” rok 2022 był okresem powrotu do stanu sprzed roku 2020. W 2022 roku w katowickich obiektach biorących udział w badaniu zrealizowano łącznie 6 426 wydarzeń biznesowych, w tym największym było Światowe Forum Miejskie WUF11. To przełożyło się na rozwój gospodarki. Jak wynika z przeprowadzonych badań goście nie korzystający z noclegu, wydali średnio w Katowicach 172,33 zł, z kolei wydatki korzystających z hotelu wyniosły średnio 837,73 zł. W 2022 roku uczestnicy wydarzeń o charakterze konferencyjnym zostawili w Katowicach prawie 151 mln zł.

Urząd Miasta Katowice

Informacja Prasowa
Informacja Prasowa

Opublikowany tekst jest nadesłanym do nas materiałem prasowym. Jeżeli chcesz wysłać do nas informacje o swoim projekcie, jakimś wydarzeniu lub problemie pisz na redakcja@slaskaopinia.pl.