Katowice: Galeria Katowicka wprowadzi na parkingu system ticketless

W poniedziałek 26 lutego na parkingu pod Galerią Katowicką rozpocznie się wdrażanie nowego systemu parkingowego, opartego na odczycie tablic rejestracyjnych samochodów. Nowe, dużo wygodniejsze dla klientów rozwiązanie ticketless (bez biletów), zwiększy przepustowość parkingu. Prace związane z wprowadzaniem systemu zaplanowano tak, aby zminimalizować utrudnienia dla kierowców – zachowana zostanie drożność wszystkich wjazdów i wyjazdów z parkingu.

Już wkrótce, parkując pod Galerią Katowicką, będzie można korzystać z systemu ticketless, który eliminuje konieczność posiadania papierowych biletów parkingowych. To rozwiązanie nie tylko bardziej ekologiczne, ale też wygodne dla kierowców – nie będzie wymagało od nich konieczności pamiętania o bilecie, zatrzymywania się na bramkach na dłużej, otwierania okna w samochodzie. To z kolei przełoży się pozytywnie na szybsze przejazdy i pozwoli skutecznie rozładować ruch wokół bramek wjazdowych i wyjazdowych. 

Prace przygotowawcze do wdrożenia nowego systemu rozpoczną się w poniedziałek 26 lutego. Obejmą m.in.: wymianę szlabanów, montaż kamer ANPR do sczytywania tablic rejestracyjnych samochodów, wymianę kas parkingowych oraz modernizację systemów teleinformatycznych, która ma zapewnić  sprawne i bezpieczne działanie systemu. Organizacja ruchu na parkingu Galerii w tym czasie nie ulegnie zmianie, zachowana zostanie drożność wszystkich wjazdów i wyjazdów. Z dwóch bramek wjazdowych i dwóch bramek wyjazdowych w danym kierunku (Mikołowska, Słowackiego, Kościuszki) jedna będzie przejezdna – z dotychczasowym systemem, a druga w tym czasie będzie zamknięta i przystosowywana do  nowego systemu. Po dostosowaniu bramek zaczną działać nowe kasy, które zostaną zamontowane w przejściach pomiędzy parkingiem a Galerią Katowicką na poziomach -2 i -3. Harmonogram prac zakłada, że przejście na nowy system zajmie około dwóch tygodni.

– Staraliśmy się tak zaplanować prace, aby kierowcy praktycznie nie odczuli w związku z nimi większych utrudnień. Zapewnimy drożność wszystkich wjazdów i wyjazdów, wyłączając tylko po jednej nitce (bramce), a prace skumulujemy maksymalnie w najkrótszym możliwym czasie. Jesteśmy przekonani, że klienci i mieszkańcy docenią komfort nowego systemu parkingowego, który nie będzie już od nich wymagał pamiętania o bilecie – mówi Joanna Bagińska, dyrektorka Galerii Katowickiej. 

Działanie systemu ticketless będzie bardzo proste: przy wjeździe na parking kamery sczytają tablicę rejestracyjną pojazdu, a klient, bez konieczności pobierania biletu, zaparkuje w dowolnym dostępnym miejscu. Wracając na parking, wystarczy wpisać w automacie biletowym (znajdującym przy wejściach na parkingi na poziomach -2 i -3), numer rejestracyjny pojazdu, a system wskaże kwotę do zapłaty. Dostępne będą gotówkowe i bezgotówkowe metody płatności. Po wniesieniu opłaty kamery sczytają rejestrację samochodu przy opuszczaniu parkingu i szlaban automatycznie się podniesie. 

W przypadku, gdy tablica rejestracyjna samochodu będzie nieczytelna (np. zabrudzona), na ekranie bramki wjazdowej pojawi się informacja, że system nie może sczytać rejestracji. W takich sytuacjach system zasugeruje pobranie biletu, a więc dotychczasową, znaną klientom Galerii Katowickiej, metodę rejestracji czasu parkowania.

W związku ze zmianą systemu parkingowego nie zmieni się cennik opłat za parkowanie pod Galerią Katowicką. Pierwsza godzina będzie nadal bezpłatna, a każda kolejna w cenie 4 zł. Klienci kina i myjni nadal będą mogli korzystać aż z sześciu bezpłatnych godzin parkowania. 

Informacje na temat postępu prac związanych z wdrażaniem nowego systemu parkingowego będą na bieżąco aktualizowane na stronie www.galeriakatowicka.eu

Galeria Katowicka

Informacja Prasowa
Informacja Prasowa

Opublikowany tekst jest nadesłanym do nas materiałem prasowym. Jeżeli chcesz wysłać do nas informacje o swoim projekcie, jakimś wydarzeniu lub problemie pisz na redakcja@slaskaopinia.pl.