Wojskowe autobusy w katowickim PKM

Właśnie zainaugurowana została kampania promująca zawód żołnierza. Wybrane autobusy PKM Katowice zostały oklejone grafikami, a w środku pojawiły się plakaty informacyjne. Akcja będzie trwać do 30 listopada.

Kampania promuje dobrowolną zasadniczą służbę wojskową, która jest podzielona na dwa etapy. Pierwszy, podstawowy, trwa 28 dni. Po jego zakończeniu i złożeniu przysięgi wojskowej kandydat przechodzi do etapu specjalistycznego, który trwa 11 miesięcy. Po ukończeniu osoba decydująca się na tę formę zyskuje pierwszeństwo w naborze do zasadniczej służby. 

– W obecnych czasach wojskowość znowu nabrała większego znaczenia. Sytuacja społeczna, międzynarodowa sprawiają, że liczba żołnierzy musi się zwiększać, abyśmy wszyscy mogli czuć się bezpieczniej. Tą kampanią chcemy pomóc, aby ci, którzy mieli kiedyś marzenie, by zostać żołnierzami, mogli się dowiedzieć, jak to zrobić – mówi Roman Urbańczyk, prezes PKM Katowice. 

Szerokie porozumienie, by pomóc wojsku

Porozumienie o wsparciu kampanii rekrutacyjnej do Wojska Polskiego zawarli płk. Marek Majocha oraz prezes PKM Katowice Roman Urbańczyk, a także prezes Tramwajów Śląskich i dyrektor ZTM. Kampania w komunikacji miejskiej pozwala na dotarcie do większej liczby potencjalnych kandydatów, którzy na co dzień poruszają się po mieście. W akcji będzie uczestniczyć kilkanaście pojazdów, w tym dwa liniowe autobusy zostaną oklejone na nietypowy jak na komunikację miejską szary kolor, a w pozostałych zawisną informacyjne plakaty. Dzięki temu wiadomość o możliwości odbycia służby wojskowej dotrze do bardzo dużej liczby osób – będą to nie tylko pasażerowie PKM Katowice, ale także kierowcy poruszający się samochodami i piesi. 

UM Katowice

Informacja Prasowa
Informacja Prasowa

Opublikowany tekst jest nadesłanym do nas materiałem prasowym. Jeżeli chcesz wysłać do nas informacje o swoim projekcie, jakimś wydarzeniu lub problemie pisz na redakcja@slaskaopinia.pl.