Rozpoczyna się remont drogi zbierająco-rozprowadzającej na węźle Katowice Mikołowska

W piątek 21 października br., w godzinach wieczornych, całkowicie zamkniemy jezdnię zbierająco-rozprowadzającą po południowej stronie węzła Katowice Mikołowska – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Tym samym rozpoczniemy remont jej ok. kilometrowego odcinka.

Trzy zestawy do frezowania nawierzchni będą pracować całą noc, tak by w sobotę można było rozpocząć układanie nowej nawierzchni. Mieszanka mineralno-asfaltowa zostanie położona w dwóch warstwach: wiążącej i ścieralnej. Te prace potrwają do niedzieli, a kolejnym etapem będzie regulacja urządzeń drogowych i odtworzenie oznakowania poziomego. Jeśli nie wystąpią nieprzewidziane sytuacje, a warunki pogodowe będą sprzyjać, to remont powinien zakończyć się w godzinach nocnych w niedzielę 23 października br. Remont za kwotę prawie 2,7 mln zł wykona firma Eurovia Polska.

Organizacja ruchu na czas trwania prac

Relacje z Katowic Centrum, Katowic Ligota oraz z ulicy Bocheńskiego w kierunku Krakowa zostaną skierowane na objazd prowadzący ulicą Kochłowicką. Kierowcy będą mogli zawrócić w obszarze węzła znajdującego się w rejonie osiedla Witosa w Katowicach. Natomiast relacje z Wrocławia w kierunku Katowice Centrum oraz Katowice Ligota zostaną przekierowane autostradą A4 na węzeł z ulicą Francuską w Katowicach. Dodatkowo zostanie całkowicie zamknięty wlot ulicy Przekopowej na autostradę A4, a ruch pojazdów w kierunku Krakowa zostanie skierowany na węzeł z ulicą Bocheńskiego i dalej wyznaczonym objazdem ulicą Kochłowicką.

Przypominamy o pozostałych remontach i utrudnieniach w ruchu

Na S86 pomiędzy Sosnowcem a Katowicami zakończyliśmy już prace związane z układaniem warstwy ścieralnej na pasach lewym i środkowym na jezdniach w obu kierunkach. Zmiana organizacji ruchu nastąpi w nocy z 19 na 20 października, tak aby od czwartkowego poranka rozpocząć remont pasa prawego i awaryjnego. Kolejna zmiana organizacji ruchu nastąpi na początku przyszłego tygodnia na jezdni w kierunku Sosnowca. Tam analogicznie jak w przypadku jezdni na Katowice, również zakończymy remont pasów lewych i środkowych i rozpoczniemy remont pasa prawego i awaryjnego. Na tym etapie, ruch zostanie przeniesiony na wyremontowane pasy jezdni. Użytkownicy drogi będą mieli do dyspozycji po dwa pasy w każdym z kierunków. Szerokość pasa lewego będzie wynosiła 3,5 m, a środkowego 3,25 m. Całość remontu powinna zostać zakończona do 15 listopada bieżącego roku. Remont za kwotę ponad 25 mln zł wykonuje firma Drogomex. 

Kontynuujemy prace przy remoncie wiaduktu nad DK86 w ciągu ul. Czeladzkiej w Będzinie, który w ubiegłym roku został uszkodzony podczas zdarzenia drogowego. Obecnie dwukierunkowy ruch odbywa się jezdnią w kierunku Częstochowy, gdzie pojazdy poruszają się po jednym pasie w każdym z kierunków. Do 21 października wykonawca odnowi zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej wiaduktu drogowego oraz konstrukcji wsporczej pod rurociągiem. Po wykonaniu tych robót, w nocy z 21 na 22 października, ruch zostanie przełożony na jezdnię w kierunku Katowic. Wtedy zostaną wykonane główne naprawy, obejmujące m.in. wzmocnienie uszkodzonych dźwigarów wiaduktu drogowego, wymianę części konstrukcji wsporczej rurociągu oraz wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji. Prace powinny zakończyć się do 30 listopada 2022 r. Remont, za kwotę ponad 15 mln zł, wykonuje Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie. 

Trwa wykonywanie remontu nawierzchni drogi ekspresowej S1 pomiędzy Kamesznicą a Lalikami o długości 5,6 km. Do tej pory udało się zakończyć układanie warstwy ścieralnej na jezdni relacji Zwardoń – Milówka, natomiast na przeciwnym kierunku w 80 proc. wykonano warstwę wiążącą. Na ukończeniu są też prace przy układaniu warstwy ścieralnej na estakadzie w Kamesznicy. Przewidujemy, że zakończenie remontu tego odcinka S1 również powinno nastąpić jeszcze w październiku br. Remont, za kwotę ponad 12 mln zł, wykonuje firma Eurovia Polska. 

Na drodze ekspresowej S52, na ponad 4-kilometrowym odcinku jezdni w kierunku granicy w Cieszynie, wykonano już warstwę ścieralną na prawym pasie ruchu oraz pasie awaryjnym, natomiast na lewym pasie ruchu wykonano warstwę wiążącą. 25 października planowane jest wprowadzenia ruchu wahadłowego na moście graniczymy w Cieszynie, które będzie obowiązywać do 29 października br. W tym czasie zostanie wykonane frezowanie pełnej szerokości, przygotowanie pod wykonanie warstwy ścieralnej przy wpustach mostowych oraz wykonanie warstwy ścieralnej. 

Na odcinku o długości ponad 4 km, pomiędzy Międzyświeciem a Pogórzem, wykonano warstwę ścieralną na prawym pasie ruchu oraz pasie awaryjnym, natomiast na lewym pasie ruchu wykonano połowę zakresu warstwy ścieralnej. 

Pomiędzy Pogórzem a Grodźcem zakończono już roboty nawierzchniowe, a ruch odbywa się pełną szerokością jezdni. Mogą jednak występować lokalne zawężenia jezdni spowodowane odtworzeniem dylatacji bitumicznych. Przewidujemy, że zakończenie remontu S1 również powinno nastąpić do 15 listopada 2022 r. Remont za kwotę ponad 28 mln zł wykonuje firma Drogbud.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Informacja Prasowa
Informacja Prasowa

Opublikowany tekst jest nadesłanym do nas materiałem prasowym. Jeżeli chcesz wysłać do nas informacje o swoim projekcie, jakimś wydarzeniu lub problemie pisz na redakcja@slaskaopinia.pl.