Częstochowa: Często nocą można zjeść

Lokale w centrum miasta czynne w tygodniu do 1 w nocy (kuchnia do północy), codziennie dyżur w innej lokalizacji, z innym typem kuchni – to inicjatywa grupy częstochowskich gastronomików, której patronuje miasto.

Pomysł wychodzi naprzeciw klientom, którzy chcą w dni powszednie korzystać dłużej z usług gastronomicznych. Dlatego właściciele kilku częstochowskich pubów, barów i klubów umówili się na dyżury, dzięki którym codziennie jakiś lokal będzie działał do pierwszej w nocy, a do północy będzie można tam zamówić coś do jedzenia. Osoby pragnące posiedzieć dłużej i coś zjeść „na mieście” późnym wieczorem od niedzieli do czwartku będą miały więc okazję skierować tam swe kroki lub przenieść się z innego zamykanego już lokalu. „Często nocą” patronują władze miasta.

 Dziękuję, że udało się przygotować wspólną akcję przedsiębiorców. W dobie kryzysu, kiedy wszyscy narzekają, że jest coraz trudniej, wychodzicie razem z pozytywną inicjatywą – mówi prezydent miasta Krzysztof Matyjaszczyk. – Mam nadzieję, że będzie też pozytywny oddźwięk, że te starania się opłacą, a pilotażowa akcja – z biegiem czasu – może nawet się rozszerzy.     

Organizacja dyżurów z jednej strony pozwala przedsiębiorcom na ekonomikę funkcjonowania w dni powszednie (można skierować klientów do pobliskiego, czynnego jeszcze lokalu), a z drugiej – daje sygnał, że centrum Częstochowy nie zamyka się na klientów i nocne życie gastronomiczne w dni powszednie.

Do kooperatywy przystąpiły lokale: Klubokawiarnia Bank (aleja Kościuszki 2a – kuchnia francuska), Czeski Film Pub & Restauracja (kuchnia czeska – aleja NMP 43), American Pub (ul. Racławicka 3 – kuchnia amerykańska), Cartel Mexican Bar (aleja NMP 29 – kuchnia meksykańska) oraz Piwiarnia Częstochowa (ul. Kopernika 16/18 – dania restauracyjne). Będą one otwarte dłużej  odpowiednio: w niedzielę, poniedziałek, wtorek, środę i czwartek.

Promocja akcji odbyła się 20 października przed Klubokawiarnią Bank z udziałem prezydenta miasta i prowadzących lokale: Aleksandry Bochnackiej i Wioletty Stankiewicz (Bank), Jakuba Orleańskiego (Czeski Film), Artura Bodziachowskiego (American Pub), Karola Krawczyka (Piwiarnia) oraz Jakuba Mazura z firmy Deligo, która zajmuje się dowozem jedzenia.
Obecny był także miejski radny Sebastian Trzeszkowski, współinicjator akcji. „Często nocą” promuje załączony plakat i ulotki dostępne w lokalach.

UM Częstochowa

Informacja Prasowa
Informacja Prasowa

Opublikowany tekst jest nadesłanym do nas materiałem prasowym. Jeżeli chcesz wysłać do nas informacje o swoim projekcie, jakimś wydarzeniu lub problemie pisz na redakcja@slaskaopinia.pl.