Obowiązek spisowy

W całej Polsce trwa Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021. Spis jest obowiązkowy dla wszystkich mieszkańców Polski. Odbywa się raz na 10 lat i dotyczy zarówno osób posiadających obywatelstwo polskie, jak i cudzoziemców.

W spisie należy podać dane zgodne ze stanem faktycznym na 31 marca 2021 r. Wypełniając formularz spisowy, można być pewnym, że dane nie będą ujawnione ani przekazane innym podmiotom, a ich bezpieczeństwo ma bezwzględny priorytet. Dodatkowo, osoby wykonujące prace spisowe, czyli rachmistrzowie, są obowiązani do przestrzegania tajemnicy statystycznej.

Jeżeli nie masz dostępu do komputera/internetu, zadzwoń na infolinię: 22 279 99 99 i spisz się przez telefon lub odwiedź najbliższy urząd gminy, gdzie na czas trwania spisu, urzędy przygotowały specjalne miejsca spisania się przez Internet.

W Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej taki punkt funkcjonuje w Biurze Obsługi Interesanta przy pl. Ratuszowym 6. Mieszkańcy, poza dokonaniem spisu, mogą też uzyskać w nim niezbędną pomoc. Miejsce jest w pełni dostępne dla osób z niepełnosprawnościami i czynne w godzinach pracy urzędu, czyli od poniedziałku do środy od 7.30 do 15.30, w czwartek od 7.30 do 18.00 i w piątek od 7.30 do 13.00.
W związku z epidemią koronawirusa, w trosce o bezpieczeństwo i komfort obsługi, Gminne Biuro Spisowe zachęca do telefonicznej rezerwacji wizyty pod nr 33 4701210.

Od 6 sierpnia natomiast – w każdy piątek i sobotę sierpnia w godzinach od 11.00 do 18.00 – mieszkańcy mogą skorzystać z punkt spisowego w CH Gemini Park.

Dodatkowo, w ramach obchodów Dni Bielska-Białej na pl. Wojska Polskiego w dniach od 27 do 29 sierpnia w godzinach od 12.00 do 20.00 będzie uruchomiony punkt spisowy. Każdy, kto się tam pojawi, otrzyma pełne wsparcie oraz fachową pomoc rachmistrzów.

Jeśli nie spiszesz się przez internet ani przez telefon, skontaktuje się z Tobą rachmistrz telefonicznie, dzwoniąc z numeru 22 828 88 88 lub 22 279 99 99, aby przeprowadzić spis.

Od 23 czerwca br. rachmistrzowie spisowi rozpoczęli wywiady bezpośrednie. Oznacza to, że rachmistrzowie mogą się kontaktować z osobami, które nie spisały się samodzielnie przez internet, nie spisały się na infolinii ani nie uczestniczyły w wywiadzie telefonicznym.

Każdy rachmistrz spisowy posiada identyfikator zawierający: imię i nazwisko wraz ze zdjęciem, numer identyfikatora oraz hologram, nazwę i logo wojewódzkiego biura spisowego, podpis osoby upoważnionej do wystawienia identyfikatora oraz okres, na jaki identyfikator został wystawiony.

W razie wątpliwości tożsamość rachmistrza można sprawdzić na kilka sposobów: poprzez specjalnie przygotowaną aplikację dostępną na stronie https://rachmistrz.stat.gov.pl/

Urząd Miejski w Bielsku-Białej

Informacja Prasowa
Informacja Prasowa

Opublikowany tekst jest nadesłanym do nas materiałem prasowym. Jeżeli chcesz wysłać do nas informacje o swoim projekcie, jakimś wydarzeniu lub problemie pisz na redakcja@slaskaopinia.pl.