Katowice mają nową aplikację dla chcących zwiedzić miasto

  • W ostatnich latach Katowice są coraz chętniej odwiedzane – już nie tylko w celach biznesowych, czy w związku z udziałem w wydarzeniach sportowych i kulturalnych, ale też w celach stricte turystycznych.
  • Miasto z roku na rok wzbogaca swoją ofertę turystyczną, ukierunkowując się na krótkie, jednodniowe lub weekendowe pobyty, turystów zarówno z Polski, jak i z zagranicy. 
  • Po okresie pandemii ruch turystyczny wrócił do poziomu z lat 2018 i 2019, przy czym liczba turystów zagranicznych i udzielonych im noclegów jest najwyższa w historii miasta Katowice – wynika z raportu „Turystyka czasu wolnego w Katowicach”.
  • Od nowego roku dostępna jest aplikacja Katowice City Break, ułatwiająca zwiedzanie Katowic. 

Od początku roku turyści odwiedzający Katowice mogą skorzystać z nowej aplikacji – City Break, która po pobraniu na urządzenia mobilne poprowadzi ich po najważniejszych atrakcjach turystycznych Katowic. Pozwala ona poznać m.in. wybrane dzieła Street Artu, funkcjonalistyczną architekturę na Szlaku Moderny, czy wczuć się w postindustrialny klimat magicznego Nikiszowca. Nie brakuje też katowickich beboków – użytkownicy aplikacji zachęcani są do zabawy w odkrywanie przestrzeni miejskiej przy okazji poszukiwania tych sympatycznych stworków. Poza standardową funkcją audioprzewodnika, użytkownicy mogą także wziąć udział w quizach sprawdzających ich wiedzę o poznanych atrakcjach. Aplikacja dostępna jest nieodpłatnie na urządzenia z systemem Android oraz iOS. Z myślą o gościach zagranicznych opracowano również wersję anglojęzyczną.  

Aplikacja jest kolejnym udogodnieniem, dzięki któremu pobyt w Katowicach ma być wygodniejszy.

– Katowice kilka lat temu postawiły na promocję poprzez turystykę biznesową. Dzisiaj jesteśmy gospodarzem wielu ciekawych wydarzeń, są wśród nich kongresy, imprezy sportowe i kulturalne. Odwiedzający Katowice bywają zaskoczeni ofertą i chętnie do nas wracają z rodziną lub przyjaciółmi. Dlatego zdecydowaliśmy się na promocję w tym kierunku. W ramach city break w Katowicach powstały konkretne propozycje obejmujące zarówno atrakcje miasta, jak i regionu. Teraz przyszła pora na sprawdzenie, co o pobycie w Katowicach sądzą nasi goście. Jestem dumny, że doceniają życzliwość katowiczan – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – W dalszym ciągu chcemy rozwijać turystykę. W tym celu uruchomiona została aplikacja pozwalająca lepiej poznać Katowice. Rozwój turystyki i turystyki biznesowej to realne zyski dla mieszkańców, którzy mają dostęp do ciekawych miejsc pracy, rozwijają się ich lokalne biznesy, a rzemieślnicy mogą szerzej prezentować swoje prace. A warto podkreślić, że badania pokazują rosnącą liczbę turystów z zagranicy – dodaje prezydent.

Wydział promocji Urzędu Miasta Katowice, obok aplikacji, prowadzi także stronę welcome.katowice.eu, gdzie osoby planujące przyjazd do Katowic mogą znaleźć wszystkie najważniejsze informacje o atrakcjach turystycznych oraz bazie hotelowej i gastronomicznej. W punktach informacji turystycznej przy Rynku oraz na Nikiszowcu, a także w wielu hotelach na odwiedzających miasto czekają materiały drukowane – foldery, broszury informacyjne, mapy. 

– Staramy się również kreować nowe atrakcje w mieście. Do funkcjonującego już od ponad dekady Szlaku Moderny, w ostatnich latach dołączyły Szlak Murali, obejmujący dziś ponad 120 dzieł street artu i Szlak Neonów, na którego trasie turyści mogą podziwiać zrekonstruowane miniatury dawnych przepięknych reklam świetlnych w ich oryginalnych lokalizacjach – mówi Marta Chmielewska, naczelnik wydziału promocji. –  Pamiętajmy też o unikalnym na światową skalę Szlaku Śląskiego Bluesa, pozwalającym zapoznać się z naszym wyjątkowym dziedzictwem muzycznym. 

Z roku na rok wzrasta liczba turystów, którzy odwiedzają Katowice, by lepiej poznać lokalne zabytki, czy skorzystać z bogatej oferty kulturalnej.  Aby jeszcze lepiej kształtować miejską politykę w tym zakresie, w ubiegłym roku zlecono przeprowadzenie badań runku turystyki czasu wolnego w Katowicach. W tym celu zespół pod kierunkiem dra Krzysztofa Cieślikowskiego przeanalizował dane dotyczące pobytów turystów w Katowicach, przeprowadził wywiady z managerami obiektów hotelowych oraz bezpośrednie badania ankietowe wśród turystów.  

Jak wynika z przeprowadzonej analizy Katowice na tle innych miast wojewódzkich są na 7 miejscu pod względem liczby turystów. Co istotne, co czwarty turysta, który przebywał dłużej w mieście pochodził z zagranicy (ponad 33% zrealizowanych noclegów w Katowicach w 2022 r.). Oznacza to, że odsetek ten, a zarazem ranga tej grupy turystów, jest na podobnym poziomie do Gdańska, Warszawy, czy też Wrocławia, przy czym liczba turystów zagranicznych i udzielonych im noclegów w 2022 roku jest najwyższa w historii miasta Katowice. Jak wynika z raportu ogólna liczba turystów odnotowanych w Katowicach w całym 2022 r. wyniosła 426 748 (w tym 309 601 z Polski, a 117 147 os. z zagranicy). Zrealizowali oni ogółem 791 236 noclegów (z Polski 528 382, a z zagranicy 262 854), co daje średnią długość pobytu około 1,85 noclegu. Liczby te pokazują, że po okresie pandemii ruch turystyczny wrócił do poziomu z lat 2018 i 2019, przy czym liczba turystów zagranicznych i udzielonych im noclegów jest najwyższa w historii miasta Katowice.

– aplikacja Katowice City Break dostępna jest nieodpłatnie na urządzenia z systemem Android oraz iOS: 
https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.audiotour.katowice_umk_miasto
https://apps.apple.com/pl/app/katowice-city-break/id6459475814

Urząd Miasta Katowice

Informacja Prasowa
Informacja Prasowa

Opublikowany tekst jest nadesłanym do nas materiałem prasowym. Jeżeli chcesz wysłać do nas informacje o swoim projekcie, jakimś wydarzeniu lub problemie pisz na redakcja@slaskaopinia.pl.