Ze Śląska o Śląsku, Polsce i Europie
Sztuka „Made in Gliwice”
Promocja gliwickich artystów, ich sukcesów, miejsc na co dzień otwartych na kulturę – to cel, który przyświeca twórcom programu „Made in Gliwice”. Z tym hasłem w kolejny rok działalności wkracza Centrum Kultury Victoria w Gliwicach.
Jeżeli jesteś artystą – malujesz, śpiewasz, projektujesz, piszesz wiersze, komponujesz, itd. – i chcesz zaprezentować swoją działalność, zgłoś się do Victorii. Najlepiej pisząc na adres kontakt@ckvictoria.pl.
– Opowiedzcie nam o sobie. Zaproście do swoich galerii, pracowni, na swoje wystawy, próby zespołów. Chętnie odwiedzimy Was z aparatem i mikrofonem. W ramach programu będziemy tworzyć artykuły, podcasty, filmy, relacje fotograficzne, które w mediach i Internecie pojawią się pod wspólnym hasłem „Made in Gliwice” (#madeingliwice). Mamy nadzieję, że dzięki temu pomysłowi powstanie bogata baza gliwickich twórców, z której my także chętnie skorzystamy, organizując swoje wydarzenia – mówi Paweł Ciepliński, dyrektor gliwickiego centrum kultury.
Pierwszą przymiarką do tematu był świąteczny program „Niech kolęda z Gliwic leci w świat”. Victoria zebrała i zaprezentowała na swoim profilu na Facebooku kolędy i pastorałki w wykonaniu muzyków z Gliwic. Próbkę mieliśmy także na Gliwickim Jarmarku Bożonarodzeniowym, gdzie na stoisku „Made in Gliwice” można było kupić kalendarze, kubki, torby dla miłośników naszego miasta.
Teraz na stronie www.ckvictoria.pl pojawiła się zakładka „Made in Gliwice”, gdzie będą pojawiały się informacje o programie.
– Najlepiej, gdyby przesyłane do nas zgłoszenia zawierały krótki opis działalności, link do strony internetowej oraz zdjęcia lub filmy. Jeżeli piszecie np. wiersze, prześlijcie nam próbkę swoich prac. Przesłany materiał pozwoli nam opracować wpis na naszą stronę internetową i w social mediach. Dzięki nawiązaniu współpracy z lokalnymi mediami, będziemy mogli promować naszych twórców także w ten sposób – dodaje dyrektor Victorii.
Nowy program startuje w lutym. W przyszłości Victoria będzie dążyła także, by do regularnej sprzedaży w Centrum Informacji Kulturalnej i Turystycznej trafiły produkty oznaczone logo „Made in Gliwice”, które będą wytworem lokalnych artystów.
UM Gliwice