Sprawniejsza komunikacja dla bezpieczeństwa w Rudzie Śląskiej

Ruda Śląska zmodernizowała system łączności radiowej wykorzystywany na potrzeby zarządzania kryzysowego w mieście. Inwestycja kosztowała 100 tys. zł.

– Łączność to kluczowy element systemów zarządzania kryzysowego, ochrony ludności czy obrony cywilnej, dlatego inwestycje w tym zakresie są bardzo istotne. Sprawnie funkcjonująca, nowoczesna sieć umożliwia koordynację działalności służb i miejskich jednostek organizacyjnych, realizujących zadania z zakresu ratownictwa, powszechnego alarmowania oraz powiadamiania i ostrzegania ludności – podkreśla wiceprezydent Jacek Morek.

W ramach modernizacji sieci radiowej w mieście wykonany został montaż instalacji anten bazowych na dachach instytucji posiadających służby dyspozytorskie, zakupiono również odpowiedniej jakości i w wymaganym standardzie radiotelefony stacjonarne oraz przenośne, które rozdysponowano w siedzibach podmiotów współtworzących system wczesnego ostrzegania na terenie miasta. Są to Komenda Miejska Policji, Placówka Straży Granicznej w Rudzie Śląskiej, Komenda Straży Miejskiej, Komenda Państwowej Straży Pożarnej, Ochotnicza Straż Pożarna, Szpital Miejski, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej oraz podmioty realizujące zadania dotyczące energetyki cieplnej i zimowego utrzymania dróg. Punktem centralnym sieci pozostaje siedziba Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w naszym mieście.

Wymiana systemów analogowych na cyfrowe w mieście podyktowana została zakończeniem okresu wsparcia dla łączności na kanałach analogowych w sieciach radiowych zarządzania kryzysowego od 1 stycznia 2025 roku.

Urząd Miasta Ruda Śląska

Informacja Prasowa
Informacja Prasowa

Opublikowany tekst jest nadesłanym do nas materiałem prasowym. Jeżeli chcesz wysłać do nas informacje o swoim projekcie, jakimś wydarzeniu lub problemie pisz na redakcja@slaskaopinia.pl.