Uożarty kierowca? Reaguj! Czyli kampania „Prowadzę jestem trzeźwy” po śląsku

Fundacja Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka we współpracy ze spółką Tramwaje Śląskie S.A. i agencją reklamową Business Consulting zainaugurowali akcję w ramach kampanii „Prowadzę jestem trzeźwy”… po śląsku. Działanie rozpoczęło się w sierpniu – Miesiącu Trzeźwości – a specjalnie oznakowany tramwaj z wyraźnymi hasłami zachęcającymi do działania w przypadku zauważenia nietrzeźwego kierowcy będzie można spotkać na szlakach tramwajowych aż do października.

W sierpniu, który jest Miesiącem Trzeźwości, Fundacja Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka wspólnie ze spółką Tramwaje Śląskie S.A. oraz firmą Business Consulting Sp. z o.o. rozpoczęły kampanię edukacyjną mającą na celu promowanie odpowiedzialnego zachowania na drogach poprzez wzmacnianie świadomości społecznej na temat problemu prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu. To pierwsza odsłona kampanii „Prowadzę jestem trzeźwy” w języku śląskim i potrwa do  października. 

Nośnikiem kampanii został tramwaj, który stał się ruchomą platformą przekazu skierowanego do mieszkańców Śląska. Przekonujące hasła reklamowe sformułowane w języku polskim i śląskim, mają na celu uświadamianie, że każdy z nas powinien reagować w sytuacji, gdy zauważy pijanego kierowcę na drodze. Hasła zachęcają do aktywnego działania, takiego jak odebranie kluczyków od osoby nietrzeźwej, powiadomienie policji lub zorganizowanie transportu alternatywnego w postaci taksówki. 

Współzałożycielem Fundacji jest ksiądz Piotr Brząkalik, duszpasterz trzeźwości Archidiecezji Katowickiej. Od lat zaangażowany w walkę z problemem alkoholizmu i promocję zdrowego trybu życia. W odniesieniu do kampanii, ks. Brząkalik wyraził swoje przekonanie:

 – Zauważenie pijanego kierowcy, rowerzysty czy prowadzącego hulajnogę elektryczną na drodze nie jest sytuacją, którą można zignorować. To nasza wspólna odpowiedzialność, by chronić życie i zdrowie nie tylko nasze, ale i innych uczestników ruchu drogowego. W takich momentach niezwykle ważne jest, aby nie pozostawać biernym obserwatorem, lecz działać – nawet drobne gesty mogą mieć ogromne znaczenie – mówi. 

Dzięki wykorzystaniu tramwaju komunikat dotarł do szerokiego grona mieszkańców regionu skłaniając do refleksji nad własnym zachowaniem na drodze.

– Sami w Spółce od wielu lat wyznajemy zasadę „zero pobłażliwości” . Motorniczy w pracy musi być absolutnie trzeźwy – to badamy, tego pilnujemy. Jestem przekonany, że także wieloletnia kampania Fundacji Trzeźwość z naszym udziałem przyniosła wiele pozytywnych efektów – podkreśla Bolesław Knapik, prezes Zarządu spółki Tramwaje Śląskie S.A. 

Z kolei Krzysztof Wilgus, prezes Zarządu Business Consulting Sp. z o.o. wskazuje, że świadomość konsekwencji jakie istnieją w wyniku nadużywania spożycia alkoholu jest elementem kluczowym. 

– Mam nadzieję, że wszyscy, którzy widzą taki przekaz w formie reklamy społecznej na tramwaju, będą zmotywowani do odpowiednich i oczekiwanych reakcji – społecznie odpowiedzialnych – mówi. 

Organizatorzy wyrażają nadzieję, że takie inicjatywy jak prowadzona od ponad 20 lat kampania „Prowadzę jestem trzeźwy” przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa na drogach oraz zwiększą świadomość społeczną w kwestii trzeźwości za kierownicą.

– Tragiczne wypadki w okresie wakacyjnym pokazują, że edukacja w zakresie trzeźwości kierowców jest nieustannie kluczowa i musi być prowadzona przez cały rok. Dlatego mamy nadzieję, że odbiorcy komunikatu dostrzegając nasz apel chętniej będą się angażować w promowanie bezpiecznych i odpowiedzialnych praktyk na drogach – podsumowuje Anna Meres-Mikołajczyk, rzeczniczka prasowa Fundacji Trzeźwość.

Fundacja Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka

Informacja Prasowa
Informacja Prasowa

Opublikowany tekst jest nadesłanym do nas materiałem prasowym. Jeżeli chcesz wysłać do nas informacje o swoim projekcie, jakimś wydarzeniu lub problemie pisz na redakcja@slaskaopinia.pl.