Beboki z Katowickiej podbiły Europę

Beboki ze śląskich legend podbiły serca gremium w międzynarodowym konkursie, a zielone miasto z ekologicznym muralem i miejską farmą zrobiło wrażenie na jurorach z całej Polski! Za niestandardowe akcje, angażujące lokalną społeczność, nawiązujące do kultury regionu i pokazujące jego potencjał, Galeria Katowicka doceniona została w najważniejszych tegorocznych konkursach branżowych.

Jeśli trafiać z Nikiszowca na europejskie salony to w tak pięknym stylu, jak zrobiły to beboki z Galerii Katowickiej. Za akcję „Beboki w Katowickiej” Galeria uhonorowana została srebrną statuetką w międzynarodowym konkursie European Solal Marketing Awards. To najbardziej prestiżowy europejski konkurs, oceniajacy działania marketingowe i PRowe realizowane przez centra handlowe w Europie. Zgłaszane projekty ocenia ponad dwudziestu ekspertów, a konkurencja, z racji międzynarodowego charakteru konkursu, jest bardzo duża.

Ostatni tydzień listopada przyniósł z kolei rozstrzygnięcie ogólnopolskiego konkursu PRCH Retail Awards, organizowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych. Jego celem jest promowanie najlepszych praktyk, nowych technologii, innowacyjnych działań, a także docenienie prowadzących je zespołów. Galeria Katowicka wśród ponad 100. finałowych zgłoszeń nominowana była aż w sześciu kategoriach, ostatecznie zdobywając dwa złota i srebro. Złotem nagrodzona została ekologiczna akcja “To miasto zzielenieje”, w ramach której powstała miejska farma i ekologiczny mural na ścianie budynku. Jury doceniło także komunikację prowadzoną przez Galerię w trakcie niedawnej izolacji, przyznając za nią srebrną nagrodę. 

Niestandardowym, wyróżniającym się na tle konkurencji działaniom, zielone światło daje dyrektorka Galerii – Joanna Bagińska, którą  uznano za najlepszego dyrektora centrum handlowego roku 2022, przyznając jej złotą nagrodę.

– Tę nagrodę odbieram jako duże wyróżnienie nie tylko dla mnie, ale też dla całego zespołu, z którym wspólnie pracujemy nad tym, żeby Galeria Katowicka była jednym z ważniejszych, miasto- i kulturotwórczych oraz po prostu lubianych miejsc w mieście i regionie. Katowicka jest wyjątkowa, bo też i całe śląskie takie jest – bogactwo kulturowe całego regionu, śląski język, rozmaite tradycje i wyznawane tu wartości – to wszystko jest mi bardzo bliskie, i jestem przekonana że to oddanie regionowi widać w tym, co robimy w Galerii – mówi Joanna Bagińska, dyrektorka Galerii Katowickiej.

Jak beboki zadomowiły się w Katowickiej

Pod koniec września ubiegłego roku Galeria Katowicka nawiązała współpracę z Grzegorzem Chudym, który w swoich akwarelach i rzeźbach odczarował postać beboków. Kiedyś będące postrachem niegrzecznych dzieci, w interpretacji artysty stały się pozytywnymi stworkami towarzyszącymi mieszkańcom na co dzień. Galeria w wyjątkowych postaciach beboków dostrzegła potencjał, który doceniło też międzynarodowe jury w konkursie European Solal Marketing Awards. 

W ramach akcji dopisano bebokom nową historię, wyprowadzono je z poza Nikisz, gdzie pojawiły się pierwotnie, prosto na shopping w Katowickiej. 29 września 2021 roku przed wejściem do Katowickiej odsłonięta została rzeźba pary beboków wybierających się na zakupy, nazwanych potem przez mieszkańców Frelką i Miglancem. Z okazji Dnia Beboków w Katowickiej, obchodzonego już tradycyjnie 29 września, w tym roku w strefie food court odsłonięto kolejną figurkę, która w internetowym głosowaniu otrzymała imię Bonclok. Od czasu pierwszych beboków w Katowickiej szlak bajkowych stworków rozrasta się z miesiąca na miesiąc. Już teraz zwiedzanie miasta tropem beboków pomaga odkryć jego ciekawe zakątki. 

– Śmiało można powiedzieć, że beboki stały się integralnym elementem ikonosfery miejskiej, a także Galerii Katowickiej. Są aktywnym uczestnikiem życia miejskiego, prezentują postawy społeczne i wyrażają uczucia lokalnej społeczności. Wzbudzają sympatię mieszkańców i gości. Ta nasza wspólna przygoda ujęła międzynarodowe jury – beboki przyniosły nam szczęście w konkursie, a przy okazji rozsławiły na forum międzynarodowym nasz region – mówi Anna Szczerkowska, marketing manager Galerii Katowickiej.

Biuro prasowe Galerii Katowickiej

Informacja Prasowa
Informacja Prasowa

Opublikowany tekst jest nadesłanym do nas materiałem prasowym. Jeżeli chcesz wysłać do nas informacje o swoim projekcie, jakimś wydarzeniu lub problemie pisz na redakcja@slaskaopinia.pl.