Radlin: Wraki wywiezione z miasta. Straż miejska podsumowała akcję

Radlińska Straż Miejska kilka tygodni temu ogłosiła plan przeprowadzenia akcji „Wrak”, polegającej na usunięciu z przestrzeni miejskiej nieużytkowanych samochodów, które zajmują miejsca na publicznie dostępnych parkingach. Akcja ta wzbudziła bardzo wielkie zainteresowanie mieszkańców. Odbiła się również szerokim echem w mediach ogólnopolskich. 

– Chcielibyśmy podziękować naszym mieszkańcom dzięki którym otrzymaliśmy mnóstwo zgłoszeń z lokalizacjami takich pojazdów – mówią funkcjonariusze. 

 Na chwilę obecną z terenu Radlina usunięto 11 wraków pojazdów z czego na 5 pojazdów wydano dyspozycję odholowania. Zgłoszenia te dotyczyły głównie rejonu umownej dzielnicy Marcel (ulice Wieczorka i Solskiego). Oprócz tego, w sześciu przypadkach, strażnicy ustalili właścicieli pojazdów którzy usunęli swoje pojazdy. 


Pojazdy z dróg wewnętrznych mogą być usunięte tylko wtedy, gdy stwarzają zagrożenie dla bezpieczeństwa osób, czyli np. posiadają wystające ostre elementy, rozbite szyby.

W sytuacji gdy pojazd zaparkowany jest  na drodze wewnętrznej i nie stanowi zagrożenia – nie ma podstaw, aby go usunąć. Strażnicy rozmawiają wówczas z właścicielem pojazdu i proszą go o doprowadzenie auta do stanu używalności lub usunięcie go z miejsca.

Przesłankami, które decydują o tym, że pojazd może być uznany jako nieużytkowany są m.in.: brak aktualnych badań technicznych czy brak aktualnego OC, uszkodzone urządzenia pojazdu a nawet zdewastowane lub zdekompletowane wnętrze pojazdu.

Pojazdy nieużytkowane trafiają na parking miejski. Tam czekają 6 miesięcy na swojego właściciela. Po tym czasie uznany jest za porzucony z zamiarem wyzbycia się.

UM Radlin

Informacja Prasowa
Informacja Prasowa

Opublikowany tekst jest nadesłanym do nas materiałem prasowym. Jeżeli chcesz wysłać do nas informacje o swoim projekcie, jakimś wydarzeniu lub problemie pisz na redakcja@slaskaopinia.pl.