Książka z lokalnej księgarni z dowozem pod drzwi

Zamawianie książek przez internet to nic nowego, ale sytuacja wygląda inaczej gdy lokalna księgarnia sama realizuje swoją dostawę. Z powodu epidemii koronawirusa większość lokali na mieście została zamknięta lub mocno ograniczyła swoje działanie. Prowadzący katowicką księgarnię Miejscownik postanowili nie siedzieć z założonymi rękami i działać, by przetrwać te trudne czasy.

Miejscownik. Tygiel Kulturalny to księgarnio-kawiarnia, która od kilkunastu miesięcy funkcjonuje na ulicy Warszawskiej w Katowicach. W „normalnych czasach” można było tu kupić książkę, wypić kawę i wziąć udział w licznych debatach i spotkaniach autorskich. To w Miejscowniku nagrywaliśmy pierwsze odcinki Śląskiej Opinii.

Koronawirus zatrzymał klientów kawiarnio-księgarni w domu, ale Miejscownik nie odpuszcza i dostarczy wybrane książki pod drzwi swoich klientów. Wystarczy zadzwonić.

– Aby maksymalnie uprościć składanie zamówień i ograniczyć kontakt z obsługą, zamówienia będziemy przyjmować telefonicznie: 507 712 468 lub mailowo: ksiegarniamiejscownik@soniadraga.pl. Po opłaceniu przesyłki skontaktujemy się z Państwem, by umówić najdogodniejszą godzinę dostawy, a następnie dostarczyć zamówienie na wskazany adres. – mówi Agnieszka Jedlińska z Wydawnictwa Sonia Draga.

Ta inicjatywa wpisuje się w ogólny trend – wiele firm dostosowała swoją ofertę i sposób pracy do formuły dostaw. Pamiętajmy, że warto korzystać z usług lokalnych firm i to szczególnie w takich kryzysowych dla społeczeństwa i gospodarki momentach.

– Gdyby jednak ktoś z Państwa miał ochotę wybrać się do księgarni, jesteśmy do Państwa dyspozycji, oczywiście z zachowaniem wszelkich restrykcji sanitarnych – dodaje Agnieszka Jedlińska.

Sebastian Pypłacz
Sebastian Pypłacz

Redaktor naczelny Śląskiej Opinii. Członek zarządu Związku Górnośląskiego.