Połowa biletów Kolei Śląskich sprzedaje się w sieci

Koleje Śląskie już co drugi bilet sprzedają w sieci. Jeszcze dwa lata temu z internetowych kanałów sprzedaży korzystał co czwarty podróżny. Wyraźny wzrost popularności biletów sprzedawanych online jest także widoczny w statystykach Urzędu Transportu Kolejowego, który podsumował sprzedaż biletów za ubiegły rok u wszystkich przewoźników w kraju. 

Od stycznia do maja 2024 roku w aplikacjach i na stronach internetowych bilety na przejazd pociągami Kolei Śląskich kupiło blisko 49 proc. wszystkich podróżnych. To rekord! Z cyfrowych kanałów sprzedaży w 2022 roku skorzystało 27 proc., a rok później 42 proc. wszystkich pasażerów Kolei Śląskich. 

Ogólnopolski trend 

Według opublikowanego w czerwcu raportu Urzędu Transportu Kolejowego trend rosnącej popularności kanałów cyfrowych jest widoczny u wszystkich przewoźników w kraju. W 2023 roku w kanałach cyfrowych sprzedano 42,9 proc. wszystkich biletów, czyli o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. Odnotowano także spadek popularności kas biletowych i biletomatów. W 2022 roku skorzystało z nich łącznie 38,8 proc., a w 2023 roku – 34,3 proc. wszystkich pasażerów. W kasach i biletomatach Kolei Śląskich bilety kupiło odpowiednio 43,1 proc i 36,5 proc. wszystkich podróżnych. 

W Kolejach Śląskich online ze zniżką 

Cyfrowe bilety na przejazd Kolejami Śląskimi można kupić w internetowym systemie sprzedaży przewoźnika oraz w aplikacjach i na stronach partnerów, z którymi współpracują Koleje Śląskie: e-Podróżnik, SkyCash, mPay, BILKOM i KOLEO. Do zakupu biletów online (ale też w biletomatach) zachęca nie tylko wygoda, ale także zniżki, które czekają na pasażerów. 

Kupując bilet online lub w biletomacie możemy skorzystać z promocji “Taniej w kanałach elektronicznych” i za przejazd zapłacić 10 proc. mniej – mówi Tomasz Niedziela, wiceprezes Kolei Śląskich ds. handlowych. 

Ważne tradycyjne kanały sprzedaży 

Z kolei więcej trzeba zapłacić za bilety zakupione u drużyn konduktorskich (o ile na na stacji lub dworcu nie ma kasy biletowej lub biletomatu z możliwością płatności gotówką; z dodatkowej opłaty zwolnione są także osoby z niepełnosprawnościami, kobiety w ciąży i osoby po 60. roku życia). To zapewne jedna z przyczyn spadającej popularności tej formy sprzedaży – z 29,7 proc. w 2022 do 21,4 proc. w 2023 roku. 

Mimo rosnącej popularności elektronicznych kanałów sprzedaży, te tradycyjne są dla nas nadal bardzo ważne. To w kasach czy w Centrum Obsługi Pasażera podróżni mogą zapytać o najlepszą dla siebie ofertę mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich i dodaje: W Kolejach Śląskich stawiamy na bezpośredni kontakt z pasażerem i fachową pomoc naszego zespołu, zwłaszcza w kontekście czekających nas utrudnień w związku z przebudową węzła katowickiego realizowaną przez PKP PLK. 

Koleje Śląskie

Informacja Prasowa
Informacja Prasowa

Opublikowany tekst jest nadesłanym do nas materiałem prasowym. Jeżeli chcesz wysłać do nas informacje o swoim projekcie, jakimś wydarzeniu lub problemie pisz na redakcja@slaskaopinia.pl.