Jedna infolinia dla wszystkich urzędów skarbowych na Śląsku. To pilotaż

3 czerwca śląska Krajowa Administracja Skarbowa rozpocznie pilotaż jednego numeru telefonicznego dla wszystkich podatników z terenu województwa śląskiego. Oznacza to, że dzwoniący nie połączą się, jak do tej pory, z konkretnym urzędem skarbowym, tylko z infolinią. Pod numerem 22/460-59-96 klienci KAS uzyskają ogólną informację podatkową, spersonalizowane informacje (po potwierdzeniu tożsamości ), ponadto umówią wizytę w urzędzie skarbowym.

– Pilotaż ma za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej. Dlatego śląska KAS przeprasza za wszelkie możliwe niedogodności, które mogą wystąpić podczas działania jednego numeru. Dziękujemy także za wyrozumiałość i cierpliwość w trakcie testów – mówi Michał Kasprzak, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Katowicach.

Koszt połączenia z infolinią 22/460-59-96 wyniesie tyle, ile za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.

W skład oferowanych usług wejdą dwa typy połączeń:

Bez potwierdzenia tożsamości:

  • ogólna informacja podatkowo-celna,
  • możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę.

Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:

  • indywidualna i właściwa miejscowo informacja podatkowo-celna,
  • informowanie o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych,
  • możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę.

Ważne: klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.

Urząd Miasta Gliwice

Informacja Prasowa
Informacja Prasowa

Opublikowany tekst jest nadesłanym do nas materiałem prasowym. Jeżeli chcesz wysłać do nas informacje o swoim projekcie, jakimś wydarzeniu lub problemie pisz na redakcja@slaskaopinia.pl.