“Młodym już dziękujemy” – Michał Żebrowski w profrekwencyjnym spocie SEXEDPL

Fundacja SEXEDPL po raz kolejny wspiera obywatelską postawę Polek i Polaków, zachęcając tym razem do udziału w zbliżających się wyborach samorządowych. Główną rolę w aktywizującym do głosowania spocie Fundacji Anji Rubik zagrał Michał Żebrowski.

Spot pokazuje przerysowaną, komediową scenę z gabinetu lidera samorządu, który dziękuje młodym współpracownikom za pracę w wyborach parlamentarnych, prosząc ich jednocześnie, by nie zawracali sobie głowy wyborami lokalnymi, które nie są dla nich. Młodzi przejmują jednak narrację i zachęcają widzów do wzięcia udziału w wyborach, podkreślając, że mają one bezpośrednie przełożenie na ważne dla nich kwestie związane z ich codziennym życiem, min opieką zdrowotną, edukacją czy kulturą. 

Reżyserem spotu, tak jak w przypadku poprzedniej kampanii został Igor Leśniewski.

Pierwsza odsłona mobilizacyjnej aktywności Fundacji miała miejsce w październiku 2023, a jej działania przełożyły się bezpośrednio na rekordową wyborczą frekwencję, która wyniosła 74,38 proc

– Wiemy, że połowa Polek i Polaków zauważyła kampanie profrekwencyjne organizowane przez organizacje pozarządowe – aż 81 proc. respondentów, którzy widzieli reklamy i inne niepartyjne działania profrekwencyjne deklaruje, że wzięło udział w wyborach – mówi Anja Rubik, założycielka Fundacji SEXEDPL

Kampania SEXEDPL była jedną z pięciu najbardziej rozpoznawalnych i szeroko dystrybuowanych – jej organiczne i kampanijne zasięgi przekroczyły liczbę 20 mln

– Zależy nam na podtrzymaniu poczucia sprawczości i idei społeczeństwa obywatelskiego, szczególnie wśród grupy Gen Z i Millenialsów. Głównym sukcesem poprzedniej kampanii było zmobilizowanie młodych wyborców i obalenie niekorzystnych prognoz dotyczących kobiet, które wykazywały niechęć do pójścia do urn – dodaje Martyna Wyrzykowska, Dyrektorka Zarządzająca Fundacji.

Film został opublikowany w mediach społecznościowych na kanałach Fundacji SEXEDPL oraz influencerów wspierających jej działania. Będzie także promowany poprzez kampanię outdoorową w wielu polskich miastach, na 20. uczelniach wyższych, w 250 miejskich autobusach i dworcach PKP w całej Polsce. Dodatkowo jego promocję wspiera kampania online oraz liczne publikacje w mediach. 

Instagram.

YouTube:

Reżyseria: Igor Leśniewski
Scenariusz: Filip Połoska | NOWY®ŁAD
Dop: Maciej Dydyński
Produkcja: Marysia Surzycka, Sara Faruque, Magdalena Potocka-Zwoźna | SHOOTME Sprzęt oświetleniowy dzięki uprzejmości Heliograf

Fundacja SEXEDPL

Informacja Prasowa
Informacja Prasowa

Opublikowany tekst jest nadesłanym do nas materiałem prasowym. Jeżeli chcesz wysłać do nas informacje o swoim projekcie, jakimś wydarzeniu lub problemie pisz na redakcja@slaskaopinia.pl.