W Rybniku trwają wyburzenia pod Drogę Regionalną

Do końca sierpnia trwać będą wyburzenia budynków pod rozpoczętą budowę odcinka Drogi Regionalnej pomiędzy ulicą Wodzisławską a ulicą Sportową.

Wyburzeniu podlega tam 9 budynków mieszkalnych oraz 14 obiektów towarzyszących – garaży, budynków gospodarczych czy też wiat. Zakończenie trwających prac wyburzeniowych zaplanowano na koniec sierpnia tego roku.

– Materiał z wyburzeń w postaci złomu stalowego czy też gruzu betonowego i ceglanego jest na bieżąco utylizowany lub też składowany w obrębie placu budowy (w zależności o jego jakości), by wykorzystać go jako tymczasowe wzmocnienie np. dróg technologicznych – mówi Jacek Hawel, dyrektor Centrum Inwestycji UM. – Wykonawca zakończył też rozpoznanie saperskie, które potwierdziło brak niewybuchów w obszarze placu budowy – dodaje.

Aktualnie na etapie procedowania pozwolenia wydawanego przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków jest też kwestia prac archeologicznych. Po jego otrzymaniu Wykonawca przystąpi do prac archeologicznych, które będą prowadzone równolegle z pracami ziemnymi i karczowaniem terenów leśnych. Ten moment będzie traktowany jako „wbicie pierwszej łopaty” na budowie.

Inwestycję realizuje wybrana w przetargu firma Budimex S.A. z Warszawy za kwotę nieco ponad 268 mln zł.  Budowa brakujących 4 km Regionalnej Drogi Racibórz – Pszczyna na terenie miasta Rybnika od węzła Wodzisławskiego na DK78 do ronda na ul. Sportowej uzyskała dotację z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg oraz Rządowego Funduszu Polski Ład w łącznej kwocie 165 mln zł.

Przypomnijmy, że większa część rybnickiego odcinka Drogi Regionalnej Racibórz-Pszczyna (czyli przeszło 10 km od granicy z Żorami do ul. Wodzisławskiej) została wybudowana dzięki środkom unijnym i oddana do użytku w kwietniu 2020 roku. Kosztowała przeszło 475 mln zł (w tym 290 mln zł to środki z UE).

Rozpoczęta budowa kolejnego odcinka drogi obejmuje:

• bezkolizyjny węzeł na skrzyżowaniu z ul. Grota-Roweckiego

• skrzyżowanie typu rondo na skrzyżowaniu z ul. Sportową

• 4 obiekty mostowe, umożliwiające trasie przekraczanie innych dróg oraz obsługę węzła,

• 5 przepustów dla zwierząt.

Koszt dokończenia budowy drogi obejmuje również wykonanie oświetlenia, odwodnienia, przebudowę i budowę sieci uzbrojenia terenu, wykonanie elementów ograniczających negatywny wpływ inwestycji na środowisko np. ekrany akustyczne oraz nasadzenia zieleni.

Urząd Miasta Rybnika

Informacja Prasowa
Informacja Prasowa

Opublikowany tekst jest nadesłanym do nas materiałem prasowym. Jeżeli chcesz wysłać do nas informacje o swoim projekcie, jakimś wydarzeniu lub problemie pisz na redakcja@slaskaopinia.pl.