Jest chętny do zaprojektowania budowy chodnika wzdłuż DK11 w Tarnowskich Górach

Jedna oferta wpłynęła w przetargu na opracowanie dokumentacji dla ponad 800 metrów chodnika, zatoki autobusowej, oświetlonych przejść dla pieszych i oświetlenia ulicznego. Projektowany chodnik będzie się rozciągał od okolic skrzyżowania ul. Józefa Korola (DK11) z ul. Radzionkowską i Wapienną, aż za ulicę Kopalnianą. 

Postępowanie przetargowe 

Na ogłoszone 26 stycznia br. postępowanie przetargowe wpłynęła jedna oferta. Firma Gramar zaproponowała wykonanie usługi za 364 572 zł. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia ponad 374 tys. zł. Teraz nastąpi sprawdzenie złożonej oferty pod kątem formalnym i merytorycznym. Jeśli nie wpłyną odwołania od wyboru oferty, do podpisania umów mogłoby dojść w II kwartale 2023 r. 

Termin realizacji robót 

Umowa obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej (do 12 miesięcy od daty podpisania umowy) oraz wsparcie zamawiającego na etapie przetargu na roboty budowlane wraz z udzielaniem wyjaśnień i odpowiedzi oferentom (6 miesięcy). Wykonawca będzie też odpowiedzialny za pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót, wykonywanych na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowej. 

Kryteria wyboru 

Kryterium oceny ofert stanowią cena (60 proc.) oraz doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia (40 proc.). Dokumentacja z tego postępowania przetargowego dostępna jest na platformie zakupowej GDDKiA

Cel – poprawa bezpieczeństwa pieszych 

Budowa chodników, oświetlenia przejść dla pieszych, a w niektórych lokalizacjach dodatkowo oświetlenia strefy przejściowej, stanowi kontynuację planu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD) na przejściach dla pieszych. Przyczyni się do bezpiecznego przekraczania dróg przez niechronionych uczestników ruchu. 

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej  

Głównym celem Programu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Celami szczegółowymi są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez redukcję liczby wypadków i ich ofiar. Realizacja zadań w ramach Programu umożliwi eliminację realnych i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w połączeniu z zadaniami realizowanymi w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych (RPBDK), pozwoli docelowo na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych. Program wskazuje źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Jest spójny ze Strategią na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach RPBDK. 

Źródło finansowania 

Inwestycja jest przewidziana do finansowania ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – Oddział Katowice

Informacja Prasowa
Informacja Prasowa

Opublikowany tekst jest nadesłanym do nas materiałem prasowym. Jeżeli chcesz wysłać do nas informacje o swoim projekcie, jakimś wydarzeniu lub problemie pisz na redakcja@slaskaopinia.pl.