Rusza kolejna edycja tyskiego Budżetu Obywatelskiego

28 stycznia, rusza 8. edycja Budżetu Obywatelskiego w Tychach. W poprzedniej edycji BO została złożona rekordowa liczba 225 wniosków, z czego aż 165 trafiło pod głosowanie, a 79 zostanie zrealizowanych. Na realizację pomysłów mieszkańców zaplanowano 5 mln zł. Wnioski można składać od 28 stycznia do 25 lutego br. Wszystkie informacje dotyczące nowej edycji oraz wzory wniosków można znaleźć na stronie poświęconej Budżetowi Obywatelskiemu – www.razemtychy.pl

Harmonogram 8. edycji Budżetu Obywatelskiego: 

· Zgłaszanie projektów: od 28 stycznia do 25 lutego 2021 r. 

· Weryfikacja formalna i merytoryczna zgłoszonych projektów: od 26 lutego do 14 maja 2021 r. 

· Spotkania z mieszkańcami: od 17 maja do 17 czerwca 2021 r. 

· Odwołanie się od oceny negatywnej: od 21 czerwca do 28 czerwca 2021 r. 

· Rozpatrywanie odwołań: od 29 czerwca do 12 lipca 2021 r. 

· Promocja projektów przez mieszkańców: od 13 lipca do 20 września 2021 r. 

· Głosowanie na projekty: od 10 do 20 września 2021 r. 

· Ogłoszenie wyników głosowania: do 7 października 2021 r. 

· Realizacja wygranych projektów: rok 2022. 

ZGŁOSZENIE PROJEKTU 

– Wniosek może zgłosić każdy mieszkaniec miasta. Osoby niepełnoletnie, muszą jednak mieć zgodę rodzica lub opiekuna prawnego. 

– Projekt należy złożyć na aktualnym formularzu zgłoszeniowym. Formularz jest dostępny na stronie [ http://www.razemtychy.pl/ | www.razemtychy.pl ] . Można go też odebrać w Głównym Punkcie Konsultacyjnym przy ul. Barona 30, pok. 209 lub w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Tychy al. Niepodległości 49 – mówi Iwona Bińkowska – naczelnik Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Miasta Tychy. 

Wnioski do BO można składać w 2 kategoriach: 

A. projekty ogólnomiejskie dotyczące ogółu mieszkańców – 500 000 zł 

· projekty skierowane są do mieszkańców całego miasta, m.in.: zadania na terenie parków, OW Paprocany, wybiegi dla psów itp.; 

· ich lokalizacja obejmuje co najmniej 2 okręgi konsultacyjne; 

· dotyczą placówek oświatowych; 

· wymagana liczba osób popierających wniosek to 40 osób. 

B. projekty ogólnomiejskie dotyczące określonego rejonu miasta – 4 500 000 zł 

· mają charakter lokalny i zostaną przyporządkowywane jednemu z dotychczasowych okręgów konsultacyjnych; 

· wymagana liczba osób popierających wniosek to 15 osób. 

Wypełniony formularz można: 

· złożyć osobiście w Głównym Punkcie Konsultacyjnym lub BOK UM Tychy; 

· wysłać listownie na adres: Urząd Miasta Tychy Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia ul. Barona 30 pok. 209; 43-100 Tychy; 

· zeskanować wniosek i wysłać go na adres: [ mailto:kontakt@razemtychy.pl | kontakt@razemtychy.pl ] (jednak w tym wypadku: oryginał należy dostarczyć do Głównego Punktu Konsultacyjnego w ciągu 7 dni). 

Osoby, które mają problem z przygotowaniem wniosków mogą liczyć na pomoc. 

– Od 28 stycznia pracownicy Zespołu ds. Budżetu Obywatelskiego w godzinach pracy Urzędu Miasta będą pełnić dyżur konsultacyjny. Aby uzyskać pomoc w wypełnieniu formularza, doprecyzowaniu pomysłu czy oszacowaniu kosztów jego realizacji należy zadzwonić pod numer 32 776 34 55 lub napisać mail na adres kontakt@razemtychy.pl – mówi Agnieszka Kryńska z Urzędu Miasta w Tychach. 

Wnioski można składać od 28 stycznia do 25 lutego br. Wszystkie informacje dotyczące nowej edycji oraz wzory wniosków można znaleźć na stronie poświęconej Budżetowi Obywatelskiemu – razemtychy.pl 

– Wszystkich, którzy chcieliby zrealizować w naszym mieście swoje pomysły i są gotowi się zaangażować społecznie zapraszam do udziału w kolejnej edycji Budżetu Obywatelskiego. To szansa na zmianę i realizację ciekawych projektów, świetna lekcja demokracji i obywatelskiej postawy oraz okazja do poznania wielu fantastycznych ludzi – mówi Maciej Gramatyka – z-ca prezydenta Tychów ds. społecznych. 

Urząd Miasta Tychy 

Informacja Prasowa
Informacja Prasowa

Opublikowany tekst jest nadesłanym do nas materiałem prasowym. Jeżeli chcesz wysłać do nas informacje o swoim projekcie, jakimś wydarzeniu lub problemie pisz na redakcja@slaskaopinia.pl.